بُعد جدیدی در تولید اخبار جعلی کرونا

capture

آیا رؤسای گوگل از وجود این جریان وحشتناک در کارشان باخبرند؟!…

من میگم باشه قبول که هزاران کیس در این ماههای سیاه در آمریکا گزارش شده. ولی برای اینکه نشان دهیم که از لحاظ منطق ریاضی و آماری یه جای برنامه لق است، استدعا می‌کنم ملاحظه بفرمایید: به هر حال میتوان مقاطع زمانی آغاز و پایان بازه‌ای را تعیین کرد (مثلا از اولش تا دیروز!) و رقم دقیقی از تعداد کل گزارش ها برای محدوده جغرافیایی آمریکا در آن بازه مذکور در دست داشت/هست. حال چه به آن مجموعه داده های ارقامی به صورت انبوه بنگرید و چه بنشینید و دانه دانه آن هارا بررسی کنید، آنرا به صورت یک پارچه غیر ممکن است بیابید بدین صورت که برای هر رعدد سه رقمی در تیتر گزارش «کیس های جدید» حد اقل یک گزارش موثق وجود داشته باشد، گر چه در بیش از موارد چند تا هست! که در بطن گزارشش حاوی رقم ۳ شماره‌ای مورد نظر است. چنان احتمالی نمی تواند صد در صد باشد با این پیش فرض که هر یک گزارش منبعی مستقل و طبیعی منحصر بفرد خود را داشته. در طبیعت هیچ چیز یکپارچگی صد در صدی ندارد! به عبارتی دیگر،( گرچه با اعداد ۴ رقمی هم آزمایش کردم و تعداد معتنابهی جواب دریافت کردم) اگر در این آزمایش که ما کردیم شما بردارید و گوگل را به سرچ «کیس های جدید» با متغیر x به کار بگیرید و دامنه‌ی متغیرمان از ۱۰۰ تا ۹۹۹ باشد، طبق اصل عدم وجود یکپارچگی صد در صدی مطلق باید برای x ارقامی وجود داشته باشند که گوگل برایشان داده‌ای باز نگرداند، لاکن چنین نیست!… پس اشکالی در کار هست. ما فقط همین را می‌توانیم با قطعیت بگوییم. نسبت به بقیه روابط و توابع اش اگر چیزی میگوییم، جز حدس و پیاله بینی نیست…



دسته‌ها:PodCast پیاله‌کَست, اخبار مَخبار!...

۱ پاسخ

  1. نوش…
    این هم ویدئویی که دوستمان فرستاد و ما را از وجود الگوریتم فیک نیوزساز گوگل مطلع کرد:

  2. نوش پیالچی گرامی در مقایل تولید محتوا توسط هوش مصنوعی در مورد جستجوی «کیس های جدید کروناویروس + یک عدد تصادفی «که توسط گوگل ارائه می شود خوب است یک نگاهی به شرکت چندملیتی ByteDance بیندازیم . این شرکت برنامه ای دارد که با دادن فیلم و خبر و عدد و عکس به تولید مقاله و گزارش می پردازد !!؟؟
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/ByteDance ترجمه بخشی از آن
    از وبکی پدیا : ByteDance Ltd
    ByteDance Ltd. (به زبان چینی : 字节 跳动 ؛ pinyin : Zìjié Tiàodòng ) یک شرکت فن آوری اینترنتی چند ملیتی چینی است که مقر آن در پکن است . این بنا توسط ژانگ ییمینگ در سال 2012 تاسیس شد. طبق گزارش ها ، ByteDance تا اوایل مه 2020 بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد.
    یکی از فعالیتهای آن در فناوری هوش مصنوعی است …
    … «زمینه اساسی فناوری AI»
    در سال 2016 ، آزمایشگاه هوش مصنوعی ByteDance و دانشگاه Peking با همکاری Xiaomingbot ( 张小明 ) ، یک ربات هوش مصنوعی که مقالات خبری را می نویسد ، همکاری کردند. ربات در طول المپیک 15 روزه تابستان 2016 در ریو دوژانیرو 450 مقاله منتشر کرد . به طور کلی ، Xiaomingbot داستانهایی را تقریباً دو ثانیه پس از پایان این رویداد منتشر کرد.

    بازوی تحقیقاتی ByteDance ، آزمایشگاه هوش مصنوعی AI ، در مارس 2016 تأسیس شد. این سرپرستی توسط وی-یینگ ما ، معاون سابق مدیر عامل مایکروسافت تحقیقات آسیا انجام می شود . تحقیقات آزمایشگاه برای درک عمق اطلاعات (متن ، تصاویر ، فیلم ها) بر توسعه هوش مصنوعی و ایجاد الگوریتم های یادگیری ماشین در مقیاس بزرگ برای توصیه های اطلاعات شخصی تمرکز دارد.
    اینطوری است که
    مشاوران ترامپ ، وی را مجا ب کرده اند که ممنوغیت App تولید شده ،Tik Tak را که به دلایل امنیتی در کشور هند کنارگذاشته شده در توافقی با ByteDance فعلاً مسکوت بگذارد .حنماً باید دید تاس سوم چیست ؟ و بیل گیتس کجای کار است در تولید واکسن !!

بیان دیدگاه