تنگه باز است، و اگر باز نماند اشکال خواهیم داشت – روبیو


امروز در رابطه با تناقضات موجود بین گفته های رژیم نکبت و آنچه آمریکا می‌گوید نسبت به عبور کشتی ها از از تنگه هرمز، خبرنگاری از آقای روبیو وزیر خارجه کابینه حضرت نظرش را پرسید و در پاسخ او کلا گفت که رژیم نکبت تروریست را بگذارید هر کصشعری را که می‌خواهند جلوی دوربین و میکروفون بگویند. تا زمانیکه تردد آزاد از تنگه، کما که از امضای تفاهم نامه بوده ادامه یابد باهاشان اشکالی نخواهیم داشت:


اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مثلا می‌بینید ایرانی‌ها یک چیز می‌گویند، اما در عمل چیز دیگری در جریان است. این چیزی است که به همه می‌گویم: حالا برای ما کاملا روشن شده، و فکر می‌کنم باید برای همه شما هم روشن باشد، که سیستم ایران به تولید انواع لفاظی‌های حداکثری ادامه خواهد داد. آنها افرادشان را به تلویزیون و رسانه‌های رسمی‌شان می‌فرستند و انواع اعلامیه‌ها و اظهارات را صادر می‌کنند. اما آنچه ما به آن اهمیت می‌دهیم، کنفرانس‌های خبری و صحبت‌هایشان نیست. آنچه برای ما مهم است این است که آیا کشتی‌ها در حال حرکت هستند یا نه. اگر کشتی‌ها طبق روال عادی و بدون مشکل حرکت کنند، ما بر اساس همین واقعیت قضاوت و واکنش نشان خواهیم داد. اما از طرف دیگر، اگر این حرف‌ها با تهدید واقعی کشتی‌ها همراه باشد و کشتی‌ها حرکت نکنند، این نقض توافق محسوب می‌شود و ما با آن مشکل خواهیم داشت. بنابراین ما در حال رصد این هستیم که جریان کشتی‌ها ادامه داشته باشد. در این مورد خاص، مسیری که در حال استفاده است، همان مسیری است که برای عملیات تخلیه تحت رهبری سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) به کار گرفته شده و این جریان باید ادامه پیدا کند. تا زمانی که کشتی‌ها بدون مانع در حال حرکت باشند، آنها می‌توانند هر چقدر کنفرانس خبری و مصاحبه که می‌خواهند برگزار کنند. اما اگر این جریان [تردد کشتی ها] متوقف شود، آنگاه ما مشکل خواهیم داشت.



دسته‌ها:نوش نگارش

بیان دیدگاه